رسیدگی به مشکلات حقوقی 1985 نفر توسط مسئولان قضایی

1985 نفر در فروردین 1404 با مراجعه به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مشاوره حضوری حقوقی دریافت کردند و مشکلات آنها توسط مسئولان قضایی رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه، درباره ملاقات های مردمی صورت گرفته در فروردین 1404 در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، اظهار کرد: از رویکردهای واحد پاسخگویی، توجه عمیق تر و بیشتر به جنبه های حقوقی مسائل مطروحه و ارشاد متقاضیان است. واحد ارشاد و معاضدت حقوقی در حال حاضر علاوه بر قضات متعدد مستقر در این اداره کل، یک کارشناس حقوقی ثابت نیز در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمایی و ارشاد حقوقیِ مراجعین اقدام می کند.

وی افزود: درباره مراجعان حضوری، نتیجه نامه نگاری ها به استان دریافت و درباره مکاتبات صورت پذیرفته و همچنین پاسخ هایی که از استان ها به این اداره کل ارسال می شود و جهت پرهیز از حضور مراجعان، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم نیز تعبیه شده است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه بیان کرد: در فروردین ماه 1404 برای 1 هزار و 985 نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضائی منعکس شده است.

رفاهی ادامه داد: میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه 10 دقیقه بوده است.

وی بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی به مراجعان و چگونگی اطلاع آنها از شماره، تاریخ و مرجع ارسال مکاتبه ای انجام شده بابت درخواست آنها، شماره تلفن 129، گزینه 4 در نظر گرفته شده است، مراجعان حداکثر ظرف مدت 2 هفته از تاریخ مراجعه می توانند با گرفتن این شماره از مکاتبه انجام شده درباره درخواست های خود با خبر شده و شماره، تاریخ و نام مرجع مکاتبه شده را دریافت و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار کرد: در فروردین ماه مجموعاً تعداد 868 مورد تماس تلفنی (به مدت زمان 1 هزار و 962 دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شده و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است.

رفاهی ادامه داد: در ماه های اخیر و در پی همکاری های گسترده مراجع قضائی (به ویژه شهرستان ها) و نهادهای تابعه با اداره کل ارتباطات مردمی درباره ارجاعات سامع ، به طور مرتب پاسخ های متعددی مربوط به درخواست های مردمی از این مراجع دریافت می شود که این پاسخ ها توسط کارشناسان بخش سامع ، ملاحظه و در صورت لزوم کل یا قسمت هایی از پاسخ دریافتی به اطلاع متقاضی رسانده می شود.

وی بیان کرد: در فروردین ماه 1404 تعداد 5 هزار و 10 مورد درخواست در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه ( سامع ) ثبت شده است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه، گفت: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می شوند. در همین زمینه مدیر کل ارتباطات مردمی از ساعت 7 صبح الی 17 فقط به ملاقات و دیدار مردمی می پردازد. همچنین برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیرمجموعه هدایت می شوند. علاوه بر این، معمولاً نمایندگان تجمع کنندگان نیز جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات ها مراجعه می کنند.

رفاهی بیان کرد: تعداد افراد ملاقات شده توسط مدیرکل 323 نفر، معاون مدیرکل 140 نفر، رئیس اداره ارتباطات و ملاقات ها 160 نفر، رئیس اداره بررسی و ارشاد قضائی 184 نفر، رئیس اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات 18 نفر، رئیس اداره پاسخگویی 1 هزار و 784 نفر که در مجموع 2 هزار و 609 نفر ملاقات شده اند.

وی ادامه داد: قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد 997 مورد درخواست های مردمی ارجاع شده رسیدگی کردند. همچنین توسط یکی از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد 248 مورد ارشاد قضائی صورت پذیرفت.

نظرات

captcha